1,5 %
KRS 0000555779 CHOROBY RZADKIE
ZUPEŁNIE WYJĄTKOWA PERCEPCJA
Zupełnie wyjątkowa percepcja ma wpływ na proces leczenia, edukacji, funkcjonowanie społeczne. Jakość życia wiąże się z rzeczywistością, której doświadczasz. Odnalezienie własnego miejsca jest trudniejsze, jeśli nie należysz do większości. Dobra wiadomość jest tak, że w XXI wieku dyskryminacja jest działaniem nielegalnym. Nie daj odebrać sobie prawa do wiary i nadziei, które jeśli na to pozwolisz pokierują Twoim życiem. Jeśli wybierzesz działanie, dotrzesz do etapu, który przyniesie satysfakcję i spokój.
Pomożemy Ci wejść i pozostać na tej drodze.
CZY MIERZYSZ SIĘ ZE SKUTKAMI:
-
wieloletniej diagnostyki
-
nieharmonijnego rozwoju
-
trudności w nauce
-
stereotypów
-
wykluczenia społecznego
-
trudnego zachowania
-
marginalizacji w środowisku
-
stagnacji rozwoju
masz prawo do
KONSTRUKTYWNEJ EDUKACJI
Edukacja dziecka niepełnosprawnego zaczyna się bardzo szybko w formie wczesnego wspomagania rozwoju albo zdecydowanie za późno, na skutek niewydolności otoczenia rodzinnego lub instytucjonalnego dziecka. Każda
z tych sytuacji wiąże się ze znaczącymi następstwami dla dalszego przebiegu wzrostu dziecka. Inne są w tych sytuacjach potrzeby, trudności.
Zawsze jest to wyzwanie i przestrzeń do wypełnienia cierpliwością, uważnością i empatią.
masz prawo do
RELACJI I WSPARCIA SPOŁECZNEGO
Dziecko niepełnosprawne jest przede wszystkim osobą, potrzebuje do swojego rozwoju przestrzeni społecznej, która umożliwi mu prawidłowe modelowanie zachowań
i rozwój osobowości. Model edukacji włączającej stwarza ramy dla tego procesu, jednak jego istotą jest kapitał ludzki tworzony przez uczestników interakcji. Kluczowy jest poziom kadry w placówkach oświatowych oceniany
z perspektywy kompetencji osobowościowych i zawodowych. Dziecko niepełnosprawne będzie zawsze wyzwaniem, dlatego potrzebuje otoczenia, które jest
w stanie temu sprostać.
DZIAŁANIA FUNDACJI MASZ PRAWO
Skuteczność jest podstawowym wymogiem
działania na rzecz osób niepełnosprawnych.
Życie dało im mniej szans, dlatego nie można zaprzepaścić żadnej z tych, które otrzymali.
Leczenie, edukacja,
życie społeczne powinny emanować świadomością tej perspektywy.
SZKOLENIA WYKŁADY
Efektywne wsparcie wymaga kompetencji zbudowanych
na wiedzy i umiejętnościach.
Szkolimy m.in. rodziców, opiekunów, asystentów, nauczycieli, pedagogów proponując działania, których skuteczność została potwierdzona
w praktyce.
WARSZTATY
Podczas prowadzonych warsztatów tworzymy przestrzeń do wymiany doświadczeń, budujemy relacje oparte na bezpiecznej komunikacji. Możemy pozwolić sobie na wyjście z roli lekarza, pełnomocnika, menadżera, nauczyciela czy ochroniarza własnego dziecka. Możemy być rodzicem.